Electricity Lightning
Hotline: 013-9756344. Facebook Fan Page: The Pak Wan's Empire. Instagram: thepakwansempire

Friday 8 January 2016

Talam Kacang Merah

Assalamualaikum wbt..


Kejadian talam kali ni adalah yang paling indah rasanya..

Sebab aku takdelah letak harapan yang tinggi sangat kat talam kali ni memandangkan memang hanya menggunakan bahan-bahan lebihan daripda talam ABC yang buat sebelum ni..

Telur pun dah nak habis.. Jadik kira-kira memang masa google tu, aku carik 'talam tanpa telur'.. Mr google pun kua kan la resipi Talam kacang merah pandan by dapurku sayang..

Memang sedap bagi aku yang tak berapa minat kacang merah.. Aku pakai kacang merah dalam tin jerrr.. Sukatan 1setengah cawan.. Tp yang ade, cukup utk 1cawan jer.. Hantam sajalah labu..

Mintak maaf tuan resipi sebabnya aku da edit tambah jagung tin kat lapisan tengah tu heeee..

Memang sedap.. Abah, mak, abang, kakak, adik, anak sdare sume suka.. Alhamdulillah..

Tapi disebalik keindahan kejadian talam tu, ade sesuatu yang buat aku terkilan.. Lapisan atas merekah-rekah.. Hmmm..

Takpelah.. Janji rasa tetap masyuk.. Weee...

Buat sebab nak bawak g PD.. Ade family bonding sana.. Sempatlah makan malam tu selepas berbabeque kambing bakar.. Wuuu...

Resipi nanti aku gtau kendian k.. ataupun tgk je kt link aku bagi atas tu.. sebabnya ni tgh tulis blog pakai smartfon.. ^_^

Terima Kasih,
Arzilanur Akma Adam Hamzah

No comments:

Post a Comment